Kynologický klub Zlaté Moravce
Posledné články
· Ďalší "poľovník" sa ...
· Na zamyslenie...
· Náš nový člen rodiny.
· Kde sa drevo rúbe, t...
· Kto mi vycvičí môjho...
Prihlásenie
Meno Heslo
Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového
Kliknite sem.


Posledné 5 fotky
Štatistiky
· Hostí Online: 1

· Členov Online: 0

· Registrovaní členovia: 140
· Najnovší člen: Richard



· Tém vo fóre: 2
· Príspevkov vo fóre: 29
· Novinky: 129
· Články: 20
· Súborov na stiahnutie: 44
· Fotky: 1275
· Shoutbox správy: 1998
· Komentáre: 1580
Štatistika prístupov

Google PageRank
Branný pretek 2012
VýcvikBranný pretek ZM 11. november 2012.

V pekné, ufúkané novembrové dopoludnie sa stretlo 15 súťaženia chtivých kynológov so 17 psami, aby si zmerali svoju fyzičku, ako aj vycvičenosť psov na pomerne náročnej, asi 300 m dlhej trati. Kondíciu súťažiacich a poslušnosť psov dokonale preverili okrem rýchleho behu aj rôzne preskoky a plazenie. Odloženie psom zase komplikovali ich psovodi hodom granátom, kotúľom, či streľbou zo vzduchovky na cieľ.
Mimochodom streľba zo vzduchovky bola jedným s najväčším problémom, pretože sklamali aj uznávaní strelci. Môžem s určitosťou konštatovať, že hlavnú vinu na jej pomerne veľkom nezdare niesol silný bočný nárazový vietor, ktorý vychyľoval strely na 10 m dlhej dráhe o 2-3 cm.
Pretekalo sa v dvoch kategóriách: psi do 1 roka a nad 1 rok. Po absolvovaní behu všetkými pretekármi, nasledovala druhá časť preteku rozdelená na obranu pre dospelé služobné plemená a privolávačku a aport pre neslužobné a mladé psy. Prezentácia súťažiacich bola spojená s kontrolovaním očkovacích preukazov (Barbora Verešová), kde aj napriek niekoľko týždňovému upozorneniu o tejto skutočnosti pred súťažou si niektorí preukaz zabudli priniesť a čo je horšie, našiel sa aj jeden člen taký, čo okrem toho, že si zabudol preukaz, ho nemal ani v poriadku a tak nebol do súťaže pripustený.

Samotná súťaž začala s miernym sklzom, ktorý prevalcoval hladký následný priebeh. Záver opäť trošku pokrivkával, nakoľko sa pomerne dlho čakalo na nahadzovanie výsledkov do PC. Po 13. hodine sme vyhlásili víťazov. Kategória
mladých psov:1.Halanda, 2. Paluška, 3. Krúpa
Dospelí psi: 1. Paluška, 2. Krúpa, 3. Kéryová
Rozhodcovia Ondrejková Michaela a Géci Miroslav rozhodovali korektne a spravodlivo. Veľmi potešilo aj hrdinské zápolenie mládeži, ktorá sa zapojila v nezvyčajnom počte.
Súťažiaci sa mohli počas akcii zadarmo občerstviť nealko nápojmi, uvarenými párkami, či teplým čajom. Nečakaným prekvapením a spestrením pohostenia boli výborné sladké aj slané koláče Barbory Verešovej, za ktoré jej ďakujeme. Na súťaži sme zápasili s akútnym nedostatkom pomocníkov, avšak vďaka nezištnej pomoci Sýkoru, Lenárta, Kéryovej ml., Géciho Jozefa,Císara, ako aj niektorých samotných súťažiacich sme akciu organizačne aj technicky zvládli pomerne dobre.
Druhý ročník Branného preteku kynológov máme teda úspešne za sebou a žiada sa mi ešte zdôrazniť, že hlavne vďaka obetavému prístupu členov výboru a finančnej podpory mesta Zlaté Moravce.
Dovidenia o rok!

RNDr. Jozef Paluška, predseda KK
Komentáre
#1 | jopal dňa November 12 2012 19:33:51
Osobitne dakujem Jozovi Gecimu za celkom slusne zvládnute foto.
Ak bude aj na rok zaujem, navrhujem spravit kategoriu mladych (psovodov), aby sme motivovali mladez (podmienka aspon 4 ucastnici) a mladych psov riesit ako doteraz ustupkami. Tiez vymysliet nejake stazenie pre nesluzobne plemena, ved je smiesne, aby 3 rocny nesluzobny pes robil jednoduchu privolavacku a aport. Napr. aport cez Acko, ci privolavacku od macky, alebo co...
#2 | smire dňa November 12 2012 20:10:30
Ja si skôr myslím, že by sme obranu a privolávačku mali vyňať s branného preteku, ktorý je hlavne o behu cez prekážky na čas so psom. Obrana a privolávačka je súčasťou SV1, pokiaľ viem a tam sa dávajú body za správne prevedenie. Tiež si myslím, že cviky na klubovej súťaži by sa mali robiť tie, ktoré sa cvičia na cvičáku každú nedelu a nie akurát na súťaž vymyslieť aport cez Ačko, keď je každému jasné, že ho pes neurobí. To môžme spraviť rovno obranu, kde psa hodíme do suda s vodou a nech zadrží páchateľa z vody. Myslím, že neslužobné plemená sú dosť znevýhodnené na SV1, keď nebudú robiť obranu, čím sú jasne v poli porazených. Majme aspoň branný pretek pre všetky plemená, ktoré chodia na cvičák a SV1 si robte vy služobníci. Rád sa zúčastním aj SV1, aj keď viem, že po polke preteku si môžem sadnúť a lúskať tekvicové semiačka.
#3 | sykora f dňa November 13 2012 05:54:41
Ešte by som chcel doplniť Jožov článok, kde ďakuje pomocníkom súťaže, že by som rád poďakoval aj novému členovi Císarovi Marcelovi, ktorý sa staral o strelbu zo vzduchovky. Inač je článok dobrý a výstižný. Aj ja sa teda pripájam k poďakovaniu zainteresovaným. Smile
#4 | jopal dňa November 13 2012 08:47:22
smire to bol navrh. Neohanaj sa tym co sa cvici a necvici na cvicaku, pretoze sme zamerani viacej na sluzobne plemena a spolocenske su "nevyuzite". Preto to pisem teraz, aby si mal na to rok do docvivit. To by ti mohlo stacit. Ja som to tiez v zivote nerobil a garantujem ti, ze za 10 minut to mam zvladnute so starou 7 rocnou sukou, ktora vyslovene neznasa aport! Pokial sa ti to nezda, daj kludne nejaky navrh. Preto to pisem teraz, aby sme nieco vymysleli a mohli nesluzobni cely rok trenovat. Tiez sa nebranim na SVV1 pre nesulzobne ine ako obrana, len zatial vsetko vymyslam ja a vy len kritizujete...
#5 | smire dňa November 13 2012 09:11:47
Ja som návrh dal, s braného preteku to vypustiť. Radšej do branného doplniť Ačko, pretože to sa štandartne cvičí a ak nam popripade pribudnú nejaké nové prekážky behom roka, doplniť to do trate. Myslím, že trať na branný pretek by bola dostatočne komplikovaná aj bez obrany a aportu. A čo sa týka SVV1, myslím, že tam sú pravidlá presne určené, takže tam niečo dopĺňať asi nie je moc zmysluplné. Neviem, či existuje nejaká podobná súťaž pre spoločenské plemená, s presne určenými pravidlami, ja o tom aspoň neviem. Branný pretek si viem predstaviť, že tam môžeme vymyslieť ešte ďalšie veci, pretože na rok si na prípravu môžeme rezervovať viacej času, kdežto tento rok sme boli dosť tlačení časom, lebo sme do jesene dávali do poriadku areál a s akciami sa mohlo začať až pred koncom roka. Môžeme trebárs vybudovať preskok jamy, prípadne slalom pre psov ako na agility. Toto mne osobne viacej pasuje do branného preteku, pretože to može byť súčasťou behu.
#6 | jopal dňa November 13 2012 10:58:05
Toto uz je konstruktivnejsie. Pozeral som obranne discipliny na SVV1, je tam len hladke a obr. psovoda, teda to co sme robili na brannom, takze miesto toho nejake ine 2 discipliny pre nesluzobne plemena by mohli ist. To je ale len moj nazor, Ondrejkova urcite suhlasit nebude... A nemyslim, ze na brannom by sa mala obrana vypustit, pretoze branne je od slova branit, obranovat a tymto pretekom chystas pomoc pre pripadne nasadenie dobrovolnikov na pomoc armade, ci pollicajtom a nie je zle, ked pes preukaze schopnost obranit psovoda... Branny pretek nie je len o behu...
#7 | jopal dňa November 13 2012 11:41:25
Jasne Feri, vdaka za doplnenie, napisem to tam, len skoda ze az dnes, vcera som to posielal do novin... Mrzi ma, ze som na neho zabudol, fakt dost pomohol...Ospravedlnujem sa...mur V zozname ma Marcel.
#8 | smire dňa November 13 2012 12:53:42
Branny nie je len o behu, to je pravda, preto je tam strelba atď. Je však zbytočné dublovať disciplíny. Branný pretek by mal obsahovať rovnaké disciplíny pre všetkých, predíde sa zbytočným polemikám, že sťažiť to spoločenským plemenám, aby to bolo korektnejšie, alebo naopak. Keď vyberieme disciplíny, ktoré budú rovnaké pre všetky plemená bude to spravodlivé. A o pripravenosti psa brániť psovoda bude skúška na SVV1. Čo podľa mňa nie je málo, lebo sa to cvičí každú nedeľu, takže psi pripravení sú. Áno, je pravda, že náš výcvik je zameraný hlavne na služobné plemená, ale ty sám si chcel, aby sme si urobili aj prekážky pre agility, aby sme do klubu dotiahli aj spoločenské a polovné plemená. A myslím, že to sa nám darí, veď keď si premietnem, že vlani sme boli len my s retrievermi a ešte asi čuvač, ktorý robí aj ako tak obranu a tento rok pribudol ďalší retriever, Barborin terier, Ivov kopov, špringer a v nedeľu by mal prísť aj môj kolega s dogou, ako som spomínal, to by bolo už 8 neslužobných psov. Viem, že nie všetci chodia pravidelne, ale ten pomer týchto plemien sa začína zvyšovať a musíme sa aj my tomuto trendu prispôsobiť. Možno to nakoniec o rok vypáli tak, že sa bude musieť spraviť kategória neslužobných plemien ak nás bude tak veľa. Každopádne jednu súťaž by som ja chcel s rovnakými disciplínami pre všetkých. To bude najspravodlivejšie. Ale tak či tak si definitívnu podobu preteku odsúhlasíme na výbore a rozhodne väčšina.
#9 | Eruvie dňa November 14 2012 01:40:50
Rozmýšľala som či sa mám vôbec zapojiť do debaty ale keď už ste ma spomenuli, tak sa tu trochu mihnem. Nesúhlasím s určitými vecami čo sú tu napísané ale to už ste predpokladali. Pôjdem po poriadku...musela som sa zasmiať na niektorých návrhoch. Nesúhlasím s tým aby sa vyňala obrana a privolávačka. Hlava mi neberie ako to môžeš napísať, na jednej strane píšeš „na klubovej súťaži by sa mali robiť tie, ktoré sa cvičia na cvičáku každú nedeľu“ a na druhej strane, že chceš vyňať privolávačku ktorú cvičia všetci, bez rozdielu plemena od začiatku ako zavítajú na cvičák a je to jeden z najzákladnejších a najdôležitejších cvikov. Nie je dôležité či si pes sadne alebo ľahne ale či k psovodovi príde. Prečo ju chceš vyňať, lebo ju všetci psi ovládajú perfektne, takže je na preteku zbytočná?!
Nikto nikoho nenúti aby sa zúčastnil akéhokoľvek preteku alebo skúšky. Napíšem ti to takto, Ja sa s mojou nehrabem na poľovné preteky-skúšky, zamyslime sa čím to asi tak bude?!...Som úprimne rada že na cvičák začali chodiť rôzne plemená ale objektívne sa proste všetkým vyhovieť nedá, retriever je poľovný pes a tam je jeho najvhodnejšie - najprirodzenejšie uplatnenie. Netvrdím, že sa s ním nedajú robiť aj iné aktivity, osobne som videla hrýzť zlatého retrívera na rukáv ale to bola skôr výnimka ako pravidlo. Záleží od psovoda akým smerom sa bude so psom uberať a či na to ten pes bude vôbec mať vlohy.
Na brannom nebolo nič také čo by teba alebo inú dvojicu znevýhodňovalo. Aport a privolávačka boli bodovo ohodnotené tak ako obrana. A keď už sme pri tom aporte, tak retríver je pes aporter. Chceš doplniť slalom ale predstav si, že to je ešte ťažší cvik ako privolávačka, áno v telke to vypadá až moc jednoducho.
Na tohtoročných majstrovstvách branného viacboja kynológov sa zúčastnili rôzne plemená ako napríklad yorkshir, jazvečík, zlatý retríver... a nikto sa tam nepozastavoval nad disciplínami a bola tam aj obrana, bežalo sa oveľa dlhšie. Podľa mňa na pretek-skúšku ide človek s tým, že ten pes tie disciplíny zvláda alebo tam nejde... a keď už tam idem s tým vedomím že to pes neovláda, tak sa nesťažujem.
Ešte pre spresnenie, keď už hľadáte niečo pre spoločenské plemená, tak na cvičáku nemáme zatiaľ žiadne spoločenské plemená.
Keď chceš vedieť niečo o skúškach aj pre iné plemená ako sú „služobné“ tak si pozri skúšku BH, to je jedna z najzákladnejších ktorú by mal pes absolvovať, je to pre všetky plemená, ak sa nemýlim tak bez rozdielu rasy . Ďalej si môžeš pozrieť skúšky OB a UPr zamerané na poslušnosť, je toho podľa môjho názoru dosť.

Buď budeme robiť pretek podľa SVV a ak nie, tak to bude len nejaká zlepenina niečoho, čomu som sa už venovala inde a nechce sa mi to zase dookola písať. Áno, Ondrejková s tým nesúhlasí, na tom preteku je už dosť ústupkov, v obrane nie je revír, kontrolák...
Ja chcem dosiahnuť len jedno a to robiť pretek podľa nejakých pravidiel, je mi to jedno či to bude ZM, SVV, IPO, BH, UPr, OB... len to prosím Vás podľa niečoho robme a neskladajme to ako puzzle, nerobme z toho frašku, skúsme to robiť aspoň na nejakej úrovni, chcem toho až tak veľa?!
Smire píšeš „Viem, že nie všetci chodia pravidelne“ tak potom nechápem prečo by sme mali robiť ústupky niekomu ,kto na výcvik kašle a príde raz za štvrť roka?!... ústupok len preto že má neslužobné plemeno, to je spravodlivé? Väčšina psov sa dá vycvičiť, každý pes vyniká v niečom inom ale tú privolavačku by mal zvládnuť každý. Náš výcvik je zameraný na poslušnosť všeobecne a takúto poslušnosť by mali v pohode zvládať aj iné plemená, preto nesúhlasím že sme zameraný hlavne na služobné plemená.


Pozrite si video pre motiváciu, keď sa chce tak sa všeličo dá dosiahnuť. Klobúk dole pred psovodom a Pánom psom, videla som ich aj naživo. Plemeno Anglický špringer španie.
http://www.youtub...AkSitSlPqs
#10 | sykora f dňa November 14 2012 06:00:59
Miša, myslím že si túto tému rozviedla dosť obšírne. Aj ja si myslím, že keď budeme špekulovať, tak to nebude mať ani hlavu ani pätu. Predpokladám, že to Peťo pochopí, lebo je tu v tom kopec pravdy. A myslím, že ste s argumentami presavedčili aj mňa. Myslím tým Teba aj Joža.
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.
Meniny

Dnes má sviatok
Reklama
3,177,284 návštev Canine by Harly